11/2/2016
El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya CAT112 va atendre l’any passat 2.602.934 trucades, mentre que l’any 2014 van ser 2.763.955 trucades.
De les 2.602.934 trucades rebudes l’any 2015, 1.368.181 van ser trucades operatives, que significa que van ser generades per una emergència i van activar algun tipus de recurs operatiu. Aquesta xifra significa un lleuger augment, del 6,6%, respecte l’any anterior (l’any 2014, les trucades operatives van ser 1.283.148).
Del total d’1,36 milions de trucades operatives, el mes en què es va atendre un major nombre de trucades va ser juliol (143.218 trucades, seguit de juny (122.614). L’any 2014 els mesos amb major nombre de trucades van ser l’agost (125.809 trucades), seguit de juliol (122.614 trucades).
Per dies, les dues jornades en què el telèfon d’emergències CAT112 va atendre més trucades l’any passat van ser la revetlla de Sant Joan i el dia 26 de juliol, aquest darrer per l’incendi forestal a Òdena (Anoia). Per la revetlla es van rebre 11.008 trucades i per l’incendi 9.848.
Pel que fa a la tipologia de les trucades operatives rebudes al 112, el 34,7% d’aquestes van ser per motius de seguretat –derivades a Mossos d’Esquadra i Policies Locals- (474.575 el 2015 davant les 455.752 trucades per aquest motiu el 2014); per assistència sanitària –derivades al SEM- un 30,1% (411.661 l’any passat i 376.237 el 2014). Les trucades per trànsit van suposar el 14,8% (203.008 el 2015 i 190.427 el 2014) mentre que les trucades derivades a Bombers per incendis van ser el 5,6% (76.402 trucades operatives el 2015, per 62.361 el 2014).
Avui 11 de febrer (dia 11 del mes 2) se celebra el Dia Europeu del 112, el telèfon únic d’emergències en els 28 països de la Unió Europea. Així, en qualsevol país, un ciutadà que pateixi o sigui testimoni d’una emergència que requereixi la presència de policia, emergències mèdiques, bombers, protecció civil o agents rurals, només ha de marcar el telèfon 112 per activar el mecanisme de resposta. Un dels aspectes més importants perquè el sistema d’emergències funcioni adequadament és que hi hagi un bon coneixement entre la ciutadania de què és l’112 i per a què serveix. A Catalunya, el 60% de la població sap que el 112 és el telèfon únic que serveix per comunicar qualsevol emergència (enquesta CEO any 2015), per sobre de la mitjana europea.
Dades de trucades al telèfon 112 durant el 2015 al Vallès Oriental
Des del Vallès Oriental l’any passat es van fer 49.871 trucades al telèfon d’emergències 112, un increment del 5% respecte a l’any 2014 (47.524 trucades). 14.882 (29,8%) de les trucades van ser per motius de seguretat, gairebé les mateixes que l’any 2014 (14.886); 15.495 trucades van fer-se per demanar assistència sanitària (31,1%) i 14.204 durant el 2014; per motius de trànsit es van fer 10.952 (22%) el 2015 i 14.204 durant el 2014; i per incendis van ser 2.376 (4,6%) trucades el 2015 i 1.928 el 2014.
Un 19,7% de les trucades al 112 l’any 2015 des del Vallès Oriental es van fer des de Granollers (9.833 trucades i 9.656 trucades el 2014); 9.395 avisos es van rebre des de Mollet del Vallès (18,8%) i 8.410 el 2014, i 3.105 trucades es van fer des de Sant Celoni (6,2%) el 2015 mentre que van ser 2.740 les rebudes el 2014.
Data de modificació: 11/02/2016 15:14:00
© Ajuntament de Montmeló
Plaça de la Vila, 1
08160 - Montmeló
Tel. 935.720.000
Fax. 935.720.420