La Generalitat de Catalunya ha convocat una línia d’ajuts al lloguer de 14,5 milions € dirigida a famílies amb dificultats provocades per la COVID-19.
Quina és la finalitat d’aquest programa d’ajuts?
- Ajudar a les persones arrendatàries del seu habitatge habitual que s’han vist afectades per l’impacte econòmic i social de la COVID-19, resolent problemes transitoris de pagament parcial o total del lloguer, o afrontant la devolució dels ajuts transitoris de finançament (microcrèdits), sempre que es compleixin els requisits establerts.
Quin és el termini per presentar la sol·licitud?
- El termini de presentació comença a partir de l’endemà de la publicació de la Resolució, el 19 de maig de 2020 i s’estén fins al 30 de setembre de 2020.
Qui es pot beneficiar d’aquest programa d’ajuts?
- Les persones físiques majors d’edat, amb residència legal a Catalunya, que disposin d’un contracte de lloguer vigent, d’acord amb la Llei d’Arrendaments urbans, i que constitueixi el seu habitatge habitual i permanent. A més la persona titular del contracte o qualsevol dels membres de la unitat familiar han d’acreditar que es troben en situació de vulnerabilitat econòmica i social sobrevinguda a conseqüència de la COVID-19.
Com i on s’han de sol·licitar?
- Les sol·licituds s’han de presentar en imprès normalitzat degudament formalitzades i signades per la persona sol·licitant de l’ajut, acompanyades de la documentació requerida.
Les sol·licituds es poden presentar a:
- Preferentment, a través de mitjans electrònics al web de la Generalitat de Catalunya, tràmit AJUTS COVID-19. Per conèixer com fer la tramitació idcatmobil en la mateixa.
- L’Oficina Comarcal d’Habitatge del Vallès Oriental romandrà tancada mentre duri l’estat d’alarma, no obstant s’han habilitat dues línies telefòniques per atendre qüestions als respecte: 93 860 07 08 - 667 99 21 35, a més del correu electrònic habitatge@vallesoriental.cat, per donar-vos suport en la tramitació telemàtica,
- A l’Agència de l’Habitatge de Catalunya