1/12/2021
Dimarts passat, 30 de novembre, es va fer entrega a l'alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, de la segona digitalització de documents procedents de l'Arxiu Municipal gràcies al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, a la qual està adherida l'Arxiu Municipal.
En aquesta ocasió, el gruix de la digitalització correspon als llibres dels padrons municipals des de principis del segle XIX fins a finals del segle XX, juntament amb altra documentació antiga com ara actes de delimitació i fitació de terme o cadastre.
Aquesta acció ha permès obtenir una còpia dels documents i facilitarà la recerca i la consulta dels mateixos sense haver de recórrer als originals. A continuació, es farà el tractament necessari perquè aquests documents siguin accessibles des de la pàgina d'Arxius Municipals Digitals (AMD) a la web de la Diputació de Barcelona tal com estan, actualment, visibles els llibres d'actes del Ple de l'Ajuntament.
Amb aquestes actuacions, els arxius municipals dels ajuntaments esdevenen més accessibles i transparents per a la ciutadania.
L'Arxiu Municipal de Montmeló
És el servei de l’ajuntament destinat a l’organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal i per garantir els drets de la ciutadania, els documents de conservació permanent, i fons i col·leccions de particulars, entitats i organismes vinculats al municipi de Montmeló. L´Arxiu Municipal de Montmeló forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2015. Els serveis que ofereix són: consulta de fons, reprografia, assessorament a arxius d’entitats i associacions i suport a la investigació.
Data de modificació: 02/12/2021 12:27:10
© Ajuntament de Montmeló
Plaça de la Vila, 1
08160 - Montmeló
Tel. 935.720.000
Fax. 935.720.420