30/6/2020
L'Ajuntament presenta a la ciutadania l'informe sobre la gestió portada a terme durant la crisi de la Covid-19, en els mesos de març, abril i maig.
L'informe està dividit en les cinc grans àrees de treball de l'Ajuntament i en ell s'explica detalladament cada un dels processos seguits pels diferents departaments de les àrees, des que es va declarar d'estat d'alerta i el confinament general, fins que es van començar les diferents fases de desescalada. Aquest període inclou els mesos de març, abril i maig.
Aquest informe és un primer document, que es podrà complementar durant els pròxims mesos, segons evolucioni la crisi de la Covid-19 durant els pròxims mesos. Adjuntem a continuació la presentació de l'informe així com una versió digital de l'informe íntegra que estarà disponible en aquest web per a tota la ciutadania.
Presentació
Després de gairebé tres mesos des de l’inici d’aquesta situació excepcional, que tant ha afectat a la nostra societat i, en general a tot allò que coneixíem i que enteníem com a essencial, des de l’equip de govern de l’Ajuntament de Montmeló, considerem que és important fer un recull de totes aquelles accions que hem dut a terme, amb els recursos de tots.
Aquest document pretén ser una guia que ens ajudi a comprendre la importància del moment excepcional al que ens estem enfrontat però també un guió que ens ajudi a interioritzar certs procediments per encarar nous reptes de futur que, de ben segur es produiran.
Soc conscient que cap organització pública, ni privada ha disposat d’un guió al que poder acollir-se i que aquesta pandèmia ha posat a prova la nostra capacitat de resiliència com a individus i com a societat.
Des d’aquí, vull donar les gràcies als companys del meu grup municipal i al regidor d’ERC amb qui a principis d’abril vam subscriure un pacte de govern; al personal municipal que s’ha posat al capdavant dels diferents serveis i molt especialment al personal de la regidoria d’Acció Social i de la residència de
gent gran de can Dotras; al personal de neteja viària i d’equipaments; a la Policia local; als membres del Comitè de Coordinació del Covid-19 i a la resta de personal dels diferents serveis municipals per haver contribuït a minimitzar els efectes d’aquesta pandèmia.
Vull llençar un agraïment especial als voluntaris i voluntàries de la nostra població. Amb les seves accions completament desinteressades, han demostrat com de grans podem ser com a societat quan es tracta de superar una crisi d’aquesta magnitud.
També vull agrair a les empreses de dins i fora del nostre municipi, la seva col·laboració i atenció a la crida feta per l’Ajuntament per demanar equips de protecció, begudes, ajuts econòmics...
Menció especial per l’Hostal Serra i l’Hotel Montmeló del nostre poble, que van posar a disposició de l’Ajuntament llurs instal·lacions pel personal sanitari i de la residència de gent gran que es trobava en situació de risc.
Per últim, vull donar les gràcies a la ciutadania de Montmeló per la seva demostració de responsabilitat en aquests moments de crisi sanitària.
Aquesta situació encara no ha acabat. Potser comencem a doblegar la crisi sanitària, però la nova normalitat portarà nous reptes que, de nou posaran a prova les nostres capacitats. Entre tots ben segur que ho aconseguirem.
Montmeló, 1 de juny de 2020
Pere Rodríguez Rodríguez, Alcalde
Data de modificació: 02/07/2020 12:08:22
© Ajuntament de Montmeló
Plaça de la Vila, 1
08160 - Montmeló
Tel. 935.720.000
Fax. 935.720.420